کسب درآمد از همکاری در فروش

این وبلاگ به شما اموزش می دهد چگونه در شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را رشد دهید

کسب درآمد از همکاری در فروش

۷۶ بازديد

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش: تمام چیزهایی که باید بدانید

 

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را خیلی‌ها با فروش محصولاتی نظیر دمنوش‌های رژیمی، نوشیدنی‌های گانودرما، بازاریابی شبکه‌ای و محصولات مشابه دیگر می‌شناسند. با وجود این که فروش این محصولات گاه جلوه‌ای نه‌چندان حرفه‌ای به افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش داده، اما پایداری و پیشرفت این کسب‌وکارها نیز نشان از موفقیت این مدل بازاریابی در فضای تبلیغات دارد.

خوشبختانه در حال حاضر افیلیت مارکتینگ به یکی از روش‌های موجه دیجیتال مارکتینگ در فضای تبلیغات بین‌المللی تبدیل شده و فروشندگان و ناشران بزرگی در جهان از این روش برای افزایش فروش تمامی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. اکنون بیایید پیش‌فرض‌های قبلی را نسبت به این روش بازاریابی کنار بگذاریم. با ما همراه شوید، شاید موفق به یافتن برنامه همکاری مناسبی برای کسب‌وکار و برند خود شدید.

اگر با این روش بازاریابی آشنایی دارید از شما دعوت می‌کنیم که در پلتفرم افیلیت مارکتینگ دیما ثبت نام کنید و همین امروز برنامه‌ی همکاری در فروش خود را آغاز کنید.

 
 
 

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ مدلی از تبلیغات است که در آن شرکت‌ها (برند یا فروشنده) به ناشران برای فروش و یا ایجاد فرصت‌های فروش (لید) پول پرداخت می‌کنند. ناشرانی که در این نوع تبلیغات شرکت می‌کنند، همکاران فروش نام دارند و کمیسیون مشخصی برای به سرانجام رساندن یک اقدام از جانب مشتری دریافت می‌کنند. در تصویر زیر نحوه‌ی کارکرد پلتفرم 

کسب درآمد از همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ به شکلی ساده نشان داده شده است.

تصویر کلی افیلیت مارکتینگ | همکاری در فروش

فرض کنید کتابی را برای فروش در اختیار دارید. شما امکانات بازاریابی خود را دارید و نهایتا می‌توانید این کتاب را به ۱۰۰۰ نفر بفروشید. همکاری در فروش به شما امکان می‌دهد که تعداد خریداران کتاب را چند برابر کنید، تنها کافی است شبکه همکاری فروش مناسب خود را پیدا کنید و سازوکار درستی برای فروش کتاب تعیین کنید. در ادامه سعی می‌کنیم مسائلی را که برای فروش این کتاب با آن روبه‌رو می‌شوید، به شکل دقیق‌تری شرح دهیم.

جایگاه افیلیت مارکتینگ در بازاریابی

افیلیت مارکتینگ به دوران پیش از اینترنت بازمی‌گردد، اما این جهان بازاریابی دیجیتال، داشبوردهای تحلیل و کوکی‌ها بوده که این صنعت را به صنعتی میلیارد دلاری تبدیل نموده است. در فضای بازاریابی دیجیتال، شرکتی که برنامه همکاری در فروش را پیاده می‌کند، می‌تواند به رهگیری لینک‌هایی بپردازد که فروش را ایجاد کرده‌اند و از طریق تحلیل‌های داخلی متوجه شود که چه میزان از این لینک‌ها به فروش تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر استفاده از اینترنت به عنوان بستر همکاری در فروش افزایش یافته است. برای مثال آمازون پلتفرم همکاری در فروش ویژه خود را دارد، جایی که بلاگرها و وب‌سایت‌ها تشویق می‌شوند لینک‌های صفحات آمازون برای محصولات مربوط به خود را قرار دهند و به‌ازای هر فروش کمیسیون خود را دریافت کنند.

در مثال فروش کتاب نیز، شما می‌توانید با دانش برنامه‌نویسی، بستر مناسبی برای ایجاد لینک‌های مجزا برای فروشنده‌های مختلف را فراهم کنید و بعد آن‌ها را قانع کنید که از لینک‌های اختصاصی خود برای فروش کتاب شما استفاده کنند و در دریافت کمیسیون نیز به شما اعتماد کنند. برای انجام این کار بهتر است مراحل بعدی را نیز دنبال کنید.

افیلیت مارکتینگ به عنوان بازاریابی نتیجه‌گرا: یا چگونه بدون پرداخت هزینه‌ی تبلیغات، محصول خود را به فروش برسانیم!

بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش نوعی بازاریابی نتیجه‌گرا محسوب می‌شود، جایی که فروش به شبکه بزرگی از ناشران و بلاگرها واگذار (برون‌سپاری) می‌شود. کلید استفاده از این نوع بازاریابی، ایجاد اعتماد میان شرکت‌های تبلیغ‌کننده و ناشران است.

تبلیغات نتیجه‌گرا به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که در آن برند به‌ازای دریافت نتیجه‌ی مطلوب به پرداخت پول می‌پردازد. شرکت در صورتی هزینه می‌کند که تبلیغ‌کننده فروش یا اقدام مشخصی را ایجاد کرده باشد و پولی از جیب برند برای تبلیغات نمی‌رود. مثلا برندی مشخص می‌کند که اگر تبلیغ‌کننده بتواند برای اپلیکیشن او برند نصب یا یوزر بگیرد، برند به ازای هر نصب مبلغی پرداخت می‌کند و تبلیغ‌کننده از طریق لینک انحصاری خود کاربر را جذب و در موعد مقرر پول را دریافت می‌کند.

بیزینس اینسایدر در مورد این روش بازاریابی ادعای جالبی دارد و می‌گوید در حال حاضر به طور تقریبی ۱۵ درصد از درآمد تجارت الکترونیک جهان از طریق همکاری در فروش به دست می‌آید.

به طور کلی مهم‌ترین جذابیت همکاری د

کسب درآمد از همکاری در فروش

ر فروش این است که پولی برای آزمون و خطای تبلیغات به هدر نمی‌رود. برند زمانی پول پرداخت می‌کند که نتیجه مطلوب خود را به دست آورد.

چرا استفاده از افیلیت مارکتینگ ضرورت دارد؟

همه بازیگران تجارت الکترونیک تمایل دارند که به کاربران و مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند و این یکی از مسائلی است که افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را جذاب می‌کند.

در این حالت همکار فروش (ناشر) می‌تواند مالک چندین وب‌سایت، اپلیکیشن یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی باشد یا به خوبی بازاریابی ایمیلی را بلد باشد، هر چه شبکه‌ی همکار فروش قدرتمندتر باشد، گستره‌ی دسترسی وی به مشتریان احتمالی نیز بیشتر است.

هدف استفاده از افیلیت مارکتینگ، افزایش حجم فروش است، راه‌حلی برد-برد که فروشنده و همکار فروش را منتفع می‌سازد. به علاوه بازاریابی هزینه‌های زیادی را به همراه دارد و استفاده از مهارت‌ها و امکانات دیگران در این فضای برد-برد، می‌تواند ضمن افزایش فروش، هزینه‌های بازاریابی زیادی را صرفه‌جویی کند.

برنامه‌های همکاری در فروش چگونه پیاده‌سازی می‌شوند؟

تعیین شرایط همکاری در فروش

برای پیاده‌سازی یک برنامه‌ی همکاری در فروش، شرکت فروشنده (تبلیغ‌دهنده) باید به تعیین شرایطی بپردازد که برنامه‌ی همکاری در فروش بر اساس آن شکل می‌گیرد. این موضوع تجربه و ساختارهای پیاده‌سازی مهمی را طلب می‌کند و تامین این موارد برای ایجاد برنامه‌ی افیلیت مارکتینگ موفق اهمیت دارد.

قبول شرایط از ناشر و اقدام به تبلیغ

در صورتی که ناشر شرایط شرکت تبلیغ‌دهنده برای همکاری در فروش را بپذیرد، به اطلاع‌رسانی و تبلیغ محصولات در شبکه خود می‌پردازد. این عمل با پیاده‌سازی تبلیغات بنری، تبلیغات متنی یا قرار دادن لینک در وب‌سایت‌های متعلق به ناشر، از طریق ایمیل به مخاطبان یا روش‌های بازاریابی دیگر اتفاق می‌افتد. این ناشران از تبلیغات به صورت مقالات، ویدئوها و تصاویر برای جذب توجه مخاطبان به محصول یا خدمات استفاده می‌کنند.

انجام اقدام از جانب مشتری و پرداخت تعهدات

همکاران فروش بازدیدکننده‌ها را از طریق لینک‌ها یا بنرها به صفحه‌ی مورد نظر خود هدایت می‌کنند و مخاطبان را به انجام عمل مشخصی متقاعد می‌سازند. اگر این افراد به انجام عمل تعیین‌شده، نظیر خرید محصول یا خدمت بپردازند، شرکت تبلیغ‌دهنده کمیسیون توافق شده را به همکار فروش می‌پردازد، مبلغی که می‌تواند پنج تا ده درصد قیمت فروش نهایی باشد.

در مثال فروش کتاب، فروشنده می‌تواند تعیین کند که به‌ازای کلیک بر روی لینک خرید کتاب و نهایی شدن خرید، ناشر مبلغی را دریافت می‌کند. در ضمن ناشر نباید در کانال‌های غیراخلاقی به تبلیغ برند بپردازد. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست و محدودیت‌های دیگری نیز وجود دارد. اطلاع‌رسانی و پیاده‌سازی همه‌ی این موارد به ساختاری نیاز دارد که یا از طریق فروشنده کتاب و یا کارگزار تامین می‌شود.

نکات اصلی در افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

ایجاد بستر همکاری مناسب

در حال حاضر، بیشتر شرکت‌ها به پرداخت هزینه به‌ازای ترافیک (پرداخت به‌ازای کلیک یا CPC) یا پرداخت به ازای هزار نمایش (CPM) می‌پردازند. با پیشرفت فناوری، توجه بسیاری از فعالان تجارت الکترونیک به پرداخت کمیسیون به‌ازای فروش یا سرنخ‌های فروش (لید) باکیفیت جلب شده است. این فرصت بزرگ چالش‌هایی را نیز به همراه دارد، برنامه‌های پیشین همکاری در فروش در معرض تقلب و کلاه‌برداری بوده‌اند، زیرا بعضی از ناشران به ایجاد ترافیک یا نمایش (ایمپرشن) تبلیغات با کمک ربات‌ها می‌پردازند.

اکنون، بیشتر برنامه‌های همکاری فروش شرایط و مقررات ویژه‌ای در مورد نحوه ایجاد سرنخ‌های فروش (لید) دارند. همچنین روش‌های مشخصی ممنوع شده‌اند، برای مثال استفاده از بدافزارهای مزاحم برای نمایش لینک همکاری در فروش ممنوع است.

ویژگی اصلی افیلیت مارکتینگ: پرداخت به‌ازای فروش یا لیدهای فروش

نکات مهمی در مورد همکاری در فروش وجود دارد که توجه به آن‌ها اهمیت دارد، اول این که همکاری در فروش بر اساس تکیه‌ی شرکت فروشنده به توانایی‌های تبلیغاتی همکار شکل می‌گیرد. این یعنی شرکت‌ها به ازای نتایج نهایی که به‌دست می‌آورند به پرداخت به همکاران فروش خود می‌پردازند و طبیعتا در بیشتر موارد افیلیت مارکتینگ، پرداخت به‌ازای هر واحد فروش یا ایجاد سرنخ فروش اتفاق می‌افتد و معمولا در موارد کمتری سعی می‌شود این قرار همکاری بر اساس کلیک یا تعداد نمایش تبلیغ چیده شود.

ایجاد سازوکار مناسب برای جلوگیری از تقلب در تبلیغات

نکته دومی که اهمیت دارد این است که با پیشرفت فناوری، کلاه‌برداران آسان‌تر می‌توانند به ایجاد چندین کلیک یا نمایش و ایمپرشن بیشتر از طریق ربات‌ها و نرم‌افزارها بپردازند. در چنین فضایی داشتن راه‌حل‌هایی برای شناسایی و دور زدن اقدامات کلاه‌بردارانه اهمیت پیدا می‌کند. این نکته باعث می‌شود وجود واسطه‌ای که قادر به ایجاد ارتباط میان برند و ناشر، اعتبارسنجی طرفین و ایجاد روابط بلندمدت بر اساس حجم فعالیت خود باشد، اهمیت پیدا کند.

مثال کتاب‌فروش را در نظر بگیرید، وی باید اعتماد تبلیغ‌کننده را به خود جلب کند. همچنین انرژی زیادی را صرف نظارت بر فعالیت‌های ناشران کند. در نهایت فرایندهای پرداخت و شکایت‌های آن‌ها را پیگیری کند و در صورت شکایت از ناشر، با وی قطع همکاری نماید.

نیاز به کارگزار در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ

اکنون بسیاری از مدیران بازاریابی تلاش می‌کنند بر نحوه‌ی نمایش محصول یا خدمات خود در محتوای نمایش‌داده‌شده توسط همکار فروش نظارت کنند تا اعتبار لینک همکار فروش تایید شود. با این حال این موضوع انرژی زیادی را طلب می‌کند و در نتیجه استفاده از کارگزاران برای اعتبارسنجی و ایجاد سازوکار همکاری در فروش ضرورت دارد. کتاب‌فروش به سازوکارهایی برای خودکارسازی افیلیت مارکتینگ نیاز دارد. این موضوع خود نیازمند پرسنل و زیرساخت فنی ویژه است.

همچنین، یک برنامه افیلیت مارکتینگ موفق نیازمند بعضی پیش‌بینی‌ها خواهد بود. اول این که شرایط و مقررات دقیقی باید توسط تبلیغ‌دهنده تعیین شوند. خصوصا اگر در قرارداد به انجام پرداخت به‌ازای ترافیک یا نمایش پرداخته می‌شود. کتاب‌فروش بی‌تجربه احتمالا در تعیین شرایط همکاری مناسب دچار مشکل خواهد شد.

تعیین اعتبار همکاران فروش اهمیت زیادی دارد، زیرا در صورتی که این افراد بخواهند از روش‌های شیادانه کسب درآمد کنند، گزینه‌هایی را در اختیار دارند. این افراد می‌توانند فرم‌ها را از طریق ربات‌ها با اطلاعات غلط تکمیل کنند یا از گوگل ادوردز کلمات کلیدی‌ای را خریداری کنند که شرکت در حال حاضر در آن‌ها رتبه‌ی بالایی دارد و یا در صفحات نامناسب شبکه‌های اجتماعی به انجام تبلیغ بپردازند. حتی اگر شرایط و مقررات همکاری شفاف و کامل باشند، برنامه همکاری فروش نیازمند کسانی است که بر همکاران فروش نظارت کنند و به اجرای قوانین بپردازند.

در صورتی که درباره‌ی افیلیت مارکتینگ نیاز به راهنمایی بیشتر دارید یا مایلید از این روش موثر برای فروش محصولات یا ترویج خدمات خود استفاده کنید با ما تماس بگیرید.

افیلیت مارکتینگ | همکاری در فروش

سؤالات متداول

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش مدلی از تبلیغات است که در آن شرکت‌ها (برند یا فروشنده) به ناشران برای فروش و یا ایجاد سرنخ‌های فروش کمیسیون پرداخت می‌کنند. 

چگونه از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنیم؟

با استفاده از پلتفرم‌های افیلیت مارکتینگ نظیر دیما افیلیت می‌توانید محصولات یا خدمات مرتبط با حوزه‌ی فعالیت خود را در وبسایتتان تبلیغ کنید و در صورت فروش کمیسیون دریافت کنید.

چگونه برنامه همکاری در فروش را برای کسب و کار خود پیاده کنیم؟

با راه‌اندازی برنامه‌ی افیلیت مارکتینگ یا عضویت در شبکه‌های همکاری در فروش مستقل نظیر دیما افیلیت

افیلیت مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

برای کسب‌وکارهایی که فروش یا اپلیکیشن اینترنتی دارند و می‌خواهند برای آن مشتریان بیشتری پیدا کنند یا ناشرانی که در فضای وب تولید محتوا می‌کنند و به دنبال کسب درآمد از آن هستند.

 

همکاری در فروش چیست؟

تا حالا شده صبح بیدار شی و به این فکر کنی که کاش میشد تو خونه بمونم ولی پول دربیارم؟ اگه فکر میکنی امکان نداره مقاله رو کامل بخون!!!

همکاری در فروش به شریک شدن در سود حاصل از فروش یک محصول یا ارائه خدمات گفته می شود. در واقع بازاریابی وابسته زمانی اتفاق می افتد که یک بازاریاب یک آگهی بنر، دکمه یا پیوند به یک وب سایت ایجاد کند و زمانی که بازدید کننده روی لینک کلیک کند یا از طریق آن لینک خرید نماید، پورسانت یا تخفیفی برای بازاریاب در نظر گرفته می شود. 

بازاریابی وابسته یک تاکتیک محبوب برای فروش و تولید درآمد قابل توجه است، بنابراین برای هر دو طرف فروشنده و بازاریابان وابسته سودمند است. سایت هایی که از سیستم همکاری در فروش بهره می برند ممکن است از شما بخواهند محصولات و خدمات آنها را به فروش برسانید یا بازدید کننده هایی را برای سایت یا ویدئو مورد نظر آنها هدایت کنید.  حال ما به بررسی فروشنده، واسطه و مشتری( یا بازدید کننده) به صورت مجزا می پردازیم.  

فروشنده

فروشنده همچنین به عنوان سازنده، شرکت، خرده فروش، خالق یا نام تجاری نیز شناخته می شود. وب سایت سازنده، محصولاتی را در اختیار مردم می گذارد، چه یک سازمان بزرگ باشد چه یک کارآفرین تنها. این محصول می تواند یک جسم فیزیکی باشد مانند لوازم خانگی یا یک سرویس مانند آموزش های ویدئویی. وب سایت دارای همکاری در فروش ابتدا باید کاربران خود را با بازاریابی وابسته آشنا کنند، برنامه نویسی برای این کار را انجام دهند ( پلتفرم مخصوص برای اینکار را بسازند، کد ردیابی برای هر واسطه در نظر بگیرند و ... )، هر بازاریابی که در سیستم بازاریابی وابسته شرکت کند باید یک لینک منحصر به فرد دریافت کند تا بتواند آن را به صورت لینک، آگهی بنر و یا دکمه در سایت یا شبکه های اجتماعی خود برای هدایت مشتری قرار دهند، مقدار پورسانت یا تخفیف و نحوه و زمان پرداخت آن را در نظر بگیرند.

این نوعی از شرح کار وب سایت دارای سیستم همکاری در فروش بوده که ممکن است برخی از فروشنده ها راهکارهای متفاوتی داشته باشند. مزایای این کار برای سایت ها فروش بیشتر و بهبود سئو سایت است. به این صورت که بازدید از سایت افزایش پیدا می کند، در صورتی که از سایت یا شبکه های اجتماعی دیگر بک لینک داشته باشید سئو سایت بهبود می یابد، با افزایش مخاطبان کسب و کار شما دیده می شود و ترافیک سایت بالا می رود، همچنین زمانی که بازدید کننده بازگردد و بازدید مستقیم از سایت داشته باشد از علائم خوبی برای بهتر شدن سئو سایت است. 

واسطه

نگران نباشید! شما لازم نیست که یک بازاریاب باشید، اگر زمینه بازاریابی ندارید. تنها نیاز است که در سایت وابسته ثبت نام کنید، کد ردیابی خود را به صورت لینک تحویل بگیرید، در وب سایت، کانال تلگرامی یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. این کار را با تبلیغی وسوسه کننده انجام دهید تا مشتری برای خرید محصول، دریافت خدمات یا مشاهده محتوای دیجیتالی ترغیب شود. بهترین مزیت انجام همکاری در فروش این است که شما لازم نیست سرمایه گذاری کنید حتی یک سرمایه کوچک و تنها با اتصال به اینترنت درآمد ثابتی خواهید داشت، چه کاری بهتر از این؟

لینکی که شما دریافت می کنید دارای یک کد پیگیری مخصوص به شماست، بنابراین هر کسی از طریق شما بازدید یا خریدی انجام دهد،  به نام شما ثبت شده و پورسانت یا تخفیفی برای شما در نظر گرفته می شود، حتی اگر خرید محصول یا دریافت خدمات پس از چند روز انجام شود.

در سیستم همکاری در فروش شما با 4 روش می توانید پورسانت خود را دریافت کنید:

  •         دریافت پورسانت به ازای فروش محصولات یا خدمات: شما در صورتی که تبلیغ محصول یا خدمات سایت همکار را در سایت یا شبکه های اجتماعی خود مانند تلگرام، واتس اپ، فیسبوک و ... قرار دهید و بازدید کننده از سایت خریداری کند، درصدی از فروش به شما پرداخت می گردد.

 

  •         دریافت پورسانت برای هر کلیک: مخاطبان خود را با تبلیغات جالب و خواندنی وادار کنید تا روی لینک و یا دکمه ای که در وب سایت یا هر نوع شبکه اجتماعی قرار داده اید کلیک کنند تا تنها با یک کلیک پورسانت بگیرید و درآمد خود را افزایش دهید. معمولا این نوع پرداخت پورسانت برای کسانی است که می خواهند سئو وب سایت خود را با افزایش ترافیک بهبود ببخشند.

 

  •         پورسانت برای هدایت کردن:  در این روش شما زمانی که بازدید کننده را متقاعد کنید که به لینک مورد نظر شما بروند و اقدام لازم را انجام دهند – فرم پر کنند، ثبت نامی انجام دهند یا در خبرنامه عضو شوند – پورسانت دریافت می کنید.

 

  •         بازدید از آگهی: شما تبلیغاتی را مربوط به سایت فروشنده در وب سایت خود قرار می دهید، سپس پورسانتی به ازای تعداد بازدید از تبلیغ دریافت می کنید و اهمیتی ندارد که بازدید کننده روی آگهی کلیک کند یا خریدی از سایت فروشنده انجام شود، تنها تعداد دفعات بازدید از سایت مهم است.

مشتری (یا بازدید کننده)

مشتری یا به عبارتی مصرف کننده کسانی هستند که از طریق لینک های بازاریابان یا واسطه ها به سایت فروشنده هدایت می شوند، گاهی نیز نیاز به اینکه حتما سایت فروشنده را بازدید کنند نیست مانند بازدید از آگهی که قبلا گفته شد. هنگامی که مشتری خرید یا ثبت نامی انجام دهد، کلیک کند یا از آگهی بازدید کند، فروشنده و واسطه به سودی مشترک دست پیدا می کنند و ممکن است مصرف کننده به طور کامل به زیر ساخت های بازاریابی وابسته در پشت این عملیات ها بی اعتنا باشد.

زمانی که همکاری در فروش برای خرید محصول باشد، مصرف کننده خرید خود را انجام می دهد و پولی را پرداخت می کند، سهم واسطه از قبل تعیین شده است، مشتری فرآیند خرید را تکمیل کرده و محصول را دریافت می کند، سایت فروشنده مبلغ محصول و واسطه پورسانت فروش را دریافت می کند. سیستم همکاری در فروش پابرجاست و همه از این سیستم سود می برند.  

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.